guard penjara

candy! nyum2

ermm. okayy. the story was begin when one guy come to me as a friend. he's not a handsome  guy but sedap lah mate memandang. ehh. ape aku bebual weyh.haha. tk de lah. salh topic kut. i wanna story about the sweet talker. do u know the sweet talker? dlm bahase malayu 'org yang suke berkate2 manis'  wait ae. i wanna show u that what a meaning a sweet talker. wait ae.


see! at that mouth have many2 candy. eyuuu. suke mkn gule2 pun tk agk2 kan? =='' haha. okay back to the story. who like the sweet talker? omggg. i dont like nokk. :D mcm damn lah kan. the sweet talker nh lg sesuai lah kan ntok laki. ye la. u see when in relation ship. 

situation 1:


sang lelaki: u. i syg u okay. i heart u. u jgn lah tinggal kan i. i always take care of u. *cehhh. dah mcm lirik lagu dah.haha. okay. continue. u. i nk jage u sampi akhir hayat i. i tk nk org lain i nk u je.(smbil buat muke sedeh.) *aku menulis smbil rase mcm nk muntah kan.haha.

sang perempuan: btul ke ape u ckp nh? jnji nk jage i ? jnji nk sehidup ngn i? 

sang lelaki: semati skali lah.

sang perempuan: haihhh. mane buleh. u nh tak tau agama ae? kuno lah. mane bule mati sesame. kubur lain lah syg.haha. tuh lah dulu org suro p skulah agama tk nk pegi. kan dah bute hati.hahah.

sang lelaki: hee. :) okayy. i JANJI ngn u i buat sume ntok u. *perghh. ayt kau mmg cannot go kan. mcm pundek. puihhh.

2 bulan kemudian.
sambil aku merayap mewindowkan shoppingkan diri aku. aku ternmpk lah lelaki jadian(haha) itu dgn sang perempuan yg lain. aikk. sgt memelik kan diri saye punnn.haha. mane kah sang perempuan yang 2 bulan seblum ini?

see! bertape sweet nyee mulot jejaka itu kan. org bg seidup nak sampai semati. last2 kau bia pompuan tuh mati ngn janji2 kau. haihh. mmg sgt celaka that guy. :D

situation 2:

sedang aku manikmati keindahan tuhan tiada banding nye. aku ter nmpk seorg lelaki yg pernah aku kenali di sebuah tmpt yang penuh dgn keasyikan tetapi apibila melihat dye sahaje pndngn itu sume musnah di bwk kemarahan yg meluap2 di dlm dada. *perghh. ayt aku mcm dlm novel cinta baii.haha. okay. continue. dye meingatkan aku cerita di mase zaman sekolah yg telah ku tingglkan jao di ujung laut.*waohhh. ayt aku so amazing.haha. okay. let's me story. kling. kling. kling.*bunyik mcm dlm tv tuh.haha

kwn lelaki: sedang berjaln yg hendak ke makmal sains bersame kwn sekelas nye(kwn baik nye. perempuan). [bertnye]dok.dok.dok.dok. kau nmpk tk sape pempuan dpn tad? 

kwn perempuan: ape dok. ape dok. ape dok. asl? haihhh. 

kwn lelaki: aku tnye nh. kau nmpk tk perempuan yg lalu dpan kite tad?

kwn permpuan: perempuan? perempuan mane? ouhhh. yg tadi tuh? 

kwn  lelaki: yelahh. grr.

kwn perempuan: laa. tk kan aku tk nmpk kut. kau egt aku buta ke?hah? nmpk lah bedul. mak cik tukang sape sampah tuh kan?hah. knape? kau nk tlog dye ke?haha. klaka kau nh.

kwn lelaki: uit bodoh! bkn lah ngok. perempuan tuh hah. tuh hah! * smbil memegang kepala kwn perempuan tersebut.

kwn perempuan: hoit! sakit lah. hah. nmpk. nape ngn perempuan tuh? uyooo. cantiknyee. ouhhh. aku tau dah ape kau nk aku buat. aku tk nk ae. aku tk.

kwn lelaki: ehh. kau nh mcm pham2 je kan ape yg ada dlm otak aku.haha. halaahhh. tlog lah aku. tlog ae. please2.

kwn perempuan: ape kau halah2? aku tk nk. aku tk nk lahh.

kwn lelaki: perghh. mcm nh kan kau. kate kwan. tk kan tk nk tlog. 

kwn perempuan:  hah. yelah2. nk tlog ape?

kwn lelaki: yeayy. eh. kau tlog minx numbe phone bdk tuh ntok aku bule? lame doe aku nk knal ngn pempuan tuh.  bule ae? bule ae? lau kau tlog aku JANJI blnje kau mkn at kantin ae. kau minx je ape kau nk SEMUA aku bule bg. tp jgn mhal2 ae.hee.

kwn perempuan: okay2. dah cpt lah. nnt cegu kau tuh bising plak.

keesokan harinye,

kwn perempuan: nahh. nh numbe phone nye. name dye senah.hahah. mcm name kg doe. naseb muke cntik.kahkah.

kwn lelaki: okay2. kmpung pun kmpung lahh. jnji aku dpt. dye pun cntik. tk mcm kau!haha. *ketawa setan.

kwn perempuan:[pergi bwk diri kerana terase dgn kate2 kwn lelaki tadi.]

slps 1 bulan.

kwn kelas: ehh. kau. nape sengsorg nh ? mne kwn baik kau?

kwn perempuan: kwn baik? dah tkde kutt. lantak dye lahh.

kwn kelas: laa. nape plak kau nh? dulu bkn main mcm belangkas lagi. mane2 berdua je.

kwn perempuan: ituh dulu kut. skrg dye tuh.hah. kau tgok tuh. bkn main rapat lg ngn bdk perempuan klas ujung tuh. aku nh sape kan. aku tk secantik perempuan tuh. tk hot pun *smbil letak tgn at kepale mcm model gtuhh.

kwn kelas: kau gadoh ngn dye ae?

kwn perempuan: gadoh? tk lah. dye yg tk sudi kut nk kwn ngn aku. meyh aku cite meyh. kau dgr ae.

kwn kelas: okay2.

kwn perempuan: tk. dulu dye ad nk knal ngn perempuan klas ujung tuh. dye minx tlog aku. aku pun tlog lah kan ats dasar membe2. dgn secepat kilat aku dptkan numbe bdk tuh. esuk aku trus bg. cepat kan?

kwn kelas: laa. cpt btol dpt?

kwn perempuan: mmg lah. aku kan kwn baik dye. kau tau. aku bg at dye, dye tak terima kasih lngsung at aku. malah. dye siap kutuk aku lg. dye kate aku tk cntik mcm si senah tuh. ye lahh. aku tau aku sape. tp tk ptot kan dye ckp aku gtuh. aku nh kwn dye dri kecik kut. agk2 lah. :( kau tau. mase sblum nk suro aku dpt kan tuh kan. dye siap jnji ngn aku lg nk bnje mkn at kantin. tp haramm. nk ajk aku p kantin pun tk dah. ari2 p klas bdk pompuan tuh rehat same2. aku nh. dye tk pndg lagi weyh. tuh. tkpe aku tk kesah. ad lg. siap jnji ngn aku lg. dye ckp suro aku minx je pape yg aku nk lau dpt numbe dah tuh. lpas dpt. huh! ngadap muke aku nh pun dah tk sudi. nh lg 1 aku nk cite. dye pnye sibuk nk numbe bdk tuh kan. mlm2 siap mcg aku. egtkan aku lg. minx numbe bdk tuh. aku nh yg longoi dgr ckp dye. susah pyah topup crik numbe dye. dye ad ckp terima kasih at aku? ada? tk de weyhh. tkde. berbual je lebeh. 

kwn kelas: laa. ye ke? sian kau weyhh. 

kwn perempuan: aku tk kesah weyh dye nk kwn ngn sape. btol. sumpah! nk pegi lah. tp tk yah lah nk kutok aku mcm tuh. sedeh doe aku. dulu mase msok skulah nh same2 kan. dye jnji ngn aku nk jage aku. tk nk bg sape hina aku. kutuk aku. kau tgok skrg. sape yg kutok aku? kwan baik aku sendiri doe. sedeh gila aku. aku tk mengharap pun blnje dye duit dye at aku. tp jnji2 dye tuh.

kwn kelas: sabar ae. tkpe2 skrg aku ad ngn kau. kau jgn sedeh ae. skrg kite kwn ae. lau kau ad pape nk cite, cite je at aku. aku buleh dgr.

kwn perempuan:thanx kwn. thanx so much. 

mereka pun berjalan berdua sambil menuju ke kelas.


see! u see betape manis nye kate mereka sebagai lelaki. patot ke hati perempuan di layan beginu? wajar kah? sedeh perempuan dlm situation kedua. bagaimana kah kalau anda berada di situasi beliau? fikir2 kan lah. we as a girl cant di layan mcm tuh. kite perlu di jage. dilindungi bkan di permain kan. di buat mcm sampah. so. the. thingking about urself too. dri prof.sentap hati mak nak.hahahaa


p/s: tiada kena mengena antara yang hidup juga yang mati.  chilll :D